2007年12月13日木曜日

黃家駒
黃家駒Wong Ka Kui日本發展嗰陣改過日本名Koma1962年6月10號1993年6月30號),鄉下喺廣東台山,係香港好出名嘅搖滾樂隊 Beyond 嘅主音同埋結他手,亦都係樂隊低音結他手黃家強嘅二哥。中五畢業之後,曾經做過辦公室助理、五金、冷氣、水電工程、電視台佈景員等等,甚至入過樂隊鼓手葉世榮做嗰間公司度做保險經紀。
黃家駒讀初中嗰陣因為朋友嘅影響鍾意咗歐西流行音樂,17 歲嗰陣仲因為隔離屋搬走留低咗支結他,而令佢同哩種樂器結下不解之緣。1980年代初,黃家駒由琴行老闆介紹識咗葉世榮,發覺大家咁啱都鍾意一樣嘅音樂,於是同埋兩個朋友鄧煒謙(又叫鄔林,英文名 William),仲有李榮潮一起夾樂隊,哩個就係 Beyond 嘅雛型。1983年 Beyond 正式組成,經過幾次成員變動,期間低音結他手黃家強,同埋主音結他手黃貫中先後加入,開咗「永遠等待音樂會」同埋出咗盒帶《再見理想》之後,終於有經理人睇得起佢哋而入咗樂壇。
響 Beyond 成立頭十年發表嘅歌,大部分都係黃家駒寫同埋唱嘅。除了經樂隊發表歌曲,黃家駒都會寫吓歌畀其他歌手,曾經唱過佢寫嘅歌嘅歌手包括許冠傑譚詠麟麥潔文、王靖雯(王菲)、蔡興麟等。
黃家駒係樂隊中嘅靈魂人物,好敢講說話,有時仲會講啲大膽的嘢,所以有時令娛樂圈裡面嘅人唔妥佢。但係佢果斷、多嘢講的性格,亦都令佢成為樂隊嘅發言人同埋領導人物,帶領 Beyond 闖到好多個高峰。經過好多年嘅努力,Beyond 成為咗香港最舉足輕重嘅樂隊之一。由於對香港樂壇失望,而且希望樂隊能夠衝出香港,所以響1990年代初期,Beyond 決定發展東南亞台灣、日本等嘅市場。
可惜1993年6月24號凌晨,樂隊喺日本東京富士電視台錄影遊戲節目嗰陣出咗意外,黃家駒唔好彩喺約莫三高嘅台跌咗落嚟重傷暈咗,入咗醫院六日之後響當地時間下晝 4 點 15 分過身,死嗰陣只有 31 歲。之後佢嘅遺體葬咗喺將軍澳華人永遠墳場,另外九龍塘省善真堂都安咗佢個靈位,直到而家仍然成日有歌迷過去拜佢。
黃家駒過咗身之後,對香港甚至中國大陸後生嘅歌迷影響仍然好深。而 Beyond 其他成員都繼承咗佢嘅遺志,用樂隊嘅名出咗好多隻碟,直到2005年先至正式宣佈解散。黃家駒對香港樂壇嘅貢獻已經得到大眾嘅認同,香港郵政喺2005年11月8號出咗嘅「香港流行歌星」郵品系列裡面,黃家駒係其中一個獲致敬出郵票的歌手。

做過嘅戲

香港新城電台「1992年度勁爆作曲人」(得獎作品:《長城》)
香港電台「無休止符紀念獎」(1993年度)
香港電視廣播有限公司「1993年度十大勁歌金曲──榮譽大獎」
商業電台">香港商業電台「叱咤殿堂十大至尊作曲人」(1997年度)