2007年10月9日火曜日

原子
原子化學入面一種元素喺保持住佢嘅化學特性嘅條件之下可以存在嘅最細粒子
原子係由三種次原子粒子組成,而呢啲粒子每樣有幾多就控制住粒原子嘅化學特性同埋核子特性:
質子同中子都係原子核嘅成員,合稱核子。中子有好強嘅核力,將原子核入面嘅質子綁埋一齊,防止佢哋因為同性相拒而散開。而電子就喺一團好似咁樣嘅電子殼入面,圍住個原子核飛來飛去。
唔同原子嘅分別主要係在於佢哋有唔同數量嘅電子、質子同埋中子。原子序數,即係一粒原子入面有幾多個質子,決定佢屬於邊隻元素。喺同一隻元素入面,中子嘅數量會唔同,而呢個數量嘅分別就係所謂同位素嘅概念。透過核聚變(nuclear fusion)、核裂變(nuclear fission)同核衰變(radioactive decay),一款原子可以改變佢個原子核入面質子同埋中子嘅數量,變成另一款原子。而化學作用就會改變原子入面電子嘅數量,電子係三種粒子入面數量最易改變嘅。
如果一粒原子入面電子同質子數目一樣,咁佢就喺電荷上算係中性。如果一粒原子因為化學作用而多咗或者少咗原子,咁佢就變咗做一粒離子。通常原子送走畀人嘅電子都係出自最外面嗰層電子殼;而收返來嘅電子都係多數會去最外層嘅電子殼。喺呢個基制之下,原子之間就可以傳送電子或者分享電子,造成共價鍵離子鍵金屬鍵
分子化合物入面最細而可以保留化學特性嘅粒子。大部分分子都有多過一粒原子,例如一個分子由一粒原子同埋兩個原子組成。不過都有啲分子係得一粒原子,例如氣分子同埋其他惰性氣體嘅分子就得佢自己一粒原子。
原子係化學入面幾個最基本嘅概念之一;化學作用入面原子嘅數量唔會變係研究化學作用嗰陣嘅基本假設。
電子,每粒有一個單位嘅負電荷,係三種粒子入面最輕嘅。
質子,每粒有一個單位嘅正電荷,大約係1836粒電子咁重。
中子,無電荷,大約有1839粒電子咁重,係三種粒子裏面最重嘅。