2007年10月18日木曜日

媽媽 來源
媽媽通常係雌性,係對由裡面生佢哋出嚟嘅人嘅稱呼。不過有時候,就算唔係由哩個人親自生出嚟,但係哩個人獻出咗養育之恩,咁被佢養育嘅人都可以叫佢做媽媽
如果親生媽媽離咗世或者離咗婚而唔再同爸爸一齊,但係爸爸就娶咗另一個女人,咁哩個女人就會成為啲仔女嘅「繼母」(俗稱「後母」或者「後底乸」)。

母愛
人類對於一個有感情嘅地方或者有感情嘅事物,甚至敬拜嘅神靈等等,都可以用母親嘅名號嚟稱呼,好似:
至於水母(又叫「白蚱」),佢並唔屬於阿媽哩個欄目嘅嘢,而係一種無脊椎嘅中軟體生物嘅名稱,千奇唔好誤會而搞錯。

母地: 即係家鄉英文Motherland),存在咗孕育之恩嘅情感。
聖母瑪莉亞: 天主教基督教聖經入面講,經聖靈欽點而生出神之子耶穌Jesus Christ)嘅女人。因為聖經典藉話佢係由古到今唯一完全冇原罪嘅人,於是成為咗世人之母
皇母娘娘: 又叫天后娘娘道教裡面嘅神靈,係喺天界上面玉皇大帝身邊嘅皇后。
母校: 即係曾經就讀過嘅學校
母會: 通常係用嚟講運動員出身嘅屬會。
外母: 話係另類係因為佢唔屬於一個人本身直系親屬列表裡面嘅人,亦都冇養育之恩,但係又好有親戚關係;佢就係一個男人對佢老婆嘅阿媽嘅稱呼。至於一個男人對佢嘅外母有冇感情則係好個別,冇得深入討論;但係跟據「愛屋及烏」嘅道理,唯有計佢係有感情嘅對象。